#1 2014-03-30 21:14:07

Sayu

http://images.tinypic.pl/i/00514/bzik319cxejr.png

Zarejestrowany: 2010-12-26
Posty: 27
Punktów :   

Statystyki

Na Horyzoncie zauważysz na pewno egzystencje takich wartości, jakimi są chociażby celność, witalność czy też zręczność. Każda z wcześniej wymienionych jest częścią systemy statystyk, opisujących dane aspekty Twojej postaci. To od Ciebie zależy, czy stworzysz zwinnego skrytobójcę, czy też muskularnego kapłana. Statystyki wprowadziliśmy po to, aby być w stanie uczciwie ocenić pojedynki oraz turnieje, a także zobrazować siłę konkretnej postaci. Jeden rzut oka na np. Witalność 50 wystarczy, aby w tym aspekcie ocenić przeciwnika dużo łatwiej, niż poprzez dekodowanie "muskularnej sylwetki", co można zinterpretować na wiele sposobów.

Każda statystyka ma na początku wartość 10(nie dotyczy wiary oraz herezji), a dodatkowe punkty można otrzymać poprzez zdobywanie kolejnych rang oraz trenowanie. Więcej tutaj:

Witalność - Odpowiada za wytrzymałość fizyczną postaci oraz jej siłę mięśni.

Szybkość - Odpowiada za szybkość wykonywania czynności przez postać. Może odnosić się to do prędkości biegu, wyjęcia miecza z pochwy czy też wykonania ataku

Zręczność - Odpowiada za ogólnie pojętą zręczność postaci oraz jej zwinność. Może odnosić się np. do wykonania odskoku, uniku, przewrotu, a także do finezji ataku oraz używania kilku przedmiotów na raz.

Celność - Odpowiada za precyzję wykonanych czynności. Określa dokładność wykonywanych ataków, szczególnie przy rzutach przedmiotami lub strzale z łuku.

Adrenalina - Dzięki niej można używać umiejętności oraz specjalnych tricków podczas walki. Każdy punkt w tej cesze dodaje 100 jednostek adrenaliny.

Wiara - Pozwala na wykonywanie modlitw. Każdy punkt w tej cesze dodaje 100 jednostek wiary. Na początku zawsze wynosi 0, cecha dostępna tylko dla niektórych Gildii!

Herezja - Pozwala na rzucanie klątw, uroków oraz używania czarnej magii. Każdy punkt w tej cesze dodaje 100 jednostek herezji. Na początku zawsze wynosi 0, cecha dostępna tylko dla niektórych Gildii!


Orientacyjne wartości:

10-30 Witalności - Przeciętna witalność dla młodzika
31-50 Witalności - Przeciętna witalność dla dobrze zbudowanego mężczyzny
51-70 Witalności - Witalność odpowiadająca kulturyście
71-90 Witalności - Witalność znacznie się wyróżniająca
91-99 Witalności - Witalność pozwalająca na zniesienie bardzo wielu ciosów, a także na ataki z niesamowitą siłą
>100 Witalności - Niesamowita witalność, zdecydowanie bardzo rzadko spotykana
>250 Witalności - Nieludzka wytrzymałość ciała pozwala na przeżycie niezliczonej ilości ataków, nawet tych najgroźniejszych. Jedynym sposobem na zabicie takiego osobnika staje się unieruchomienie go, przebicie serca lub odcięcie głowy. Dzięki nadzwyczajnym siłom pozwala nawet na wyrwanie się spod Magii Voo-Doo

10-30 Szybkości - Przeciętna szybkość dla młodzika
31-50 Szybkości - Przeciętna szybkość dla trenującego mężczyzny
51-70 Szybkości - Szybkość odpowiadająca wyćwiczonemu biegaczowi
71-90 Szybkości - Szybkość znacznie się wyróżniająca
91-99 Szybkości - Szybkość pozwalająca na błyskawiczne wykonywanie czynności
>100 Szybkości - Niesamowita szybkość, zdecydowanie bardzo rzadko spotykana
>250 Szybkości - Szybkość niemożliwa do osiągnięcia dla zwykłego człowieka. Pozwala wykonywać czynności w ułamku sekundy, biegać dwukrotnie szybciej niż najlepsi sprinterzy

10-30 Zręczności - Przeciętna zręczność dla młodzika
31-50 Zręczności - Przeciętna zręczność dla trenującego mężczyzny. Pozwala np. na używanie* dwóch przedmiotów na raz.
51-70 Zręczności - Zręczność odpowiadająca wyćwiczonemu szermierzowi lub łucznikowi. Pozwala np. wystrzelić dwie strzały na raz.
71-90 Zręczności - Zręczność znacznie się wyróżniająca. Pozwala np. używać* trzy lub cztery przedmioty na raz.
91-99 Zręczności - Zręczność pozwalająca na perfekcyjne wykonywanie cięć lub uników, w tym na wypuszczenie trzech lub czterech strzał na raz.
>100 Zręczności - Niesamowita zręczność, zdecydowanie bardzo rzadko spotykana. Pozwala na używanie* do 10 przedmiotów na raz lub strzał pięcioma strzałami.
>250 Zręczności - Zręczność znacznie wykraczająca ponad ludzkie możliwości. Wszelkie uniki, odskoki czy ataki wykonuje z niemożliwą wręcz perfekcją, co do milimetra. Pozwala na używanie* maksymalnie 20 przedmiotów na raz, bądź wystrzelenie 10 strzał z łuku.

*używanie oznacza np. rzut sztyletami, walkę krótkimi mieczami, kordami. Maksymalna ilość ciężkich broni, jaką można używać, zawsze wynosi 2 (dotyczy także tarcz). Jeżeli są to bronie oburęczne wymagane jest przy tym minimum 50 witalności. Maksymalna ilość lekkich broni, jaką można walczyć na raz, wynosi 4.

10-30 Celności - Przeciętna celność dla młodzika
31-50 Celności - Przeciętna celność dla osoby parającej się rzucaniem np. sztyletami bądź wojskowym strzelaniem z łuku. Pozwala bezbłędnie trafić w nieruchomy cel wielkości człowieka nawet z ponad stu metrów, ruchomy nawet z 20m*
51-70 Celności - Celność  odpowiadająca wyćwiczonemu łowcy. Pozwala bezbłędnie trafić w nieruchomy cel wielkości człowieka nawet z ponad 150 metrów, ruchomy nawet z 30m
71-90 Celności - Celność znacznie się wyróżniająca
91-99 Celności - Celność pozwalająca na perfekcyjne oddawanie strzałów czy rzutów. Pozwala bezbłędnie trafić w nieruchomy cel wielkości człowieka nawet z ponad 200 metrów, ruchomy nawet z 60m*
>100 Celności - Pozwala na oddawanie idealnych rzutów i strzałów w przedmioty wielkości pudełka od zapałek, niezależnie od tego, czy są one w ruchu. Zasięg tej idealnej strefy wynosi 50m.
>250 Celności - Legendarna wręcz celność, pozwalająca na ustrzelenie wróbelka z nieba. Dodatkowo strzały czy rzuty wykonuje się jakby bezmyślnie, czując gdzie trafi atak, przez co znacznie spada czas wykonywania takiej czynności. Osoba z taką celnością jest w stanie z zakrytymi oczami ustrzelić źdźbło trawy w zasięgu 30m, o ile wcześniej zobaczyła gdzie się znajduje

*To, czy trafienie zapadło zależy jeszcze od wielu czynników, np. szybkości strzelającego i jego zręczności, a także szybkości i zręczności ofiary itd. Finalny werdykt zawsze wydaje Sędzia.

Są to jedynie przykłady, mające na celu zobrazowanie danych wartości. W żadnym wypadku nie oznaczają one, że dana czynność musi się udać! Nic nie jest sztywno ustalone, jako że sytuacja na polu walki zależy od wielu czynników. Finalna decyzja zawsze należy do Sędziego!

Ostatnio edytowany przez Sayu (2014-03-31 16:26:44)


Ranga : Rekrut
Przynależność : Gildia Rycerska
Imię : Sayu
Nazwisko : Nieznane
Złoto : 2300
Pochodzenie : Tuzmer

Offline

 

Stopka forum

RSS
Powered by PunBB
© Copyright 2002–2008 PunBB
Polityka cookies - Wersja Lo-Fi


Darmowe Forum | Ciekawe Fora | Darmowe Fora
www.maciejkowewzgorze.pun.pl www.channeldisney.pun.pl www.zdrowiepum.pun.pl www.oszustwsieci.pun.pl www.berserkclan.pun.pl